چهارشنبه ۱۷ مرداد ۰۳

تفاوت ژل با فیلر

تفاوت ژل با فیلر چیست؟

داشتن پوستی سالم و بدون نقص برای همه مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.با بررسی تفاوت ژل با فیلر میتوانید بهترین گزینه را برای درمان مشکل پوستی خود استفاده کنید. این روزها با وجود دلایل مختلفی از جمله بیماری های مختلف، شرایط آب و هوایی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامعتبر، برخورد نادرست با پوست و ... که باعث از بین رفتن سلامتی و زیبایی پوست می شود. و باعث بروز چین و چروک های مختلف در افراد شود. در چنین شرایطی با تزریق فیلرها و ژل های پوستی می توانید این مشکلات را برطرف کنید.

تفاوت های کاربردی ژل و فیلر

  1. ژل‌ها نوعی ماده مصنوعی هستند که برای از بین بردن شیارهای عمیق پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصنوعی بودن ژل، اصلی‌ترین تفاوت آن با فیلر است.
  2. زمانی که متخصص برای برطرف کردن مشکلات پوستی از ژل استفاده می‌کند، نتیجه به ‌سرعت و در کوتاه ‌ترین زمان مشخص خواهد شد.
  3. از فیلر معمولا برای برطرف کردن شیارهای نیمه عمیق، مانند شیارهای زیر چشم یا جای زخم‌های روی پوست استفاده می ‌کنند. در حالی که ژل برای شیارهای عمیق مورد استفاده قرار می‏گیرد.
  4. ژل‌ها به دو دسته ژل‌های نیمه ماندگار و ژل‌های ماندگار تقسیم می‌شوند. در نظر داشته باشید که ژل‌های دائمی (ژل‌های با ماندگاری طولانی)، عوارض شدیدی را به همراه دارند که امروزه از این ژل‌ها استفاده نمی‌شود.
  5. در واقع هم از ژل و هم از فیلر می‌توان برای برجسته کردن صورت استفاده کرد و روش تزریق ژل و فیلر شبیه به هم می باشد به این صورت که با سوزنی بسیار نازک این مواد به زیر پوست تزریق می‌شود تا بافت نرم لایه داخلی پوست را پر کنند.

تفاوت ژل با فیلر از نظر ماندگاری

از مهمترین موضوعاتی که باید قبل از درمان به آن توجه کنید ماندگاری انجام روش انتخابی است. ماندگاری فیلر، به‌خصوص فیلرهای دائمی در مقایسه با ژل بیشتر خواهد بود. ژل معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه و فیلر بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد. البته شرایط پوست، عادت‌های زندگی و همچنین مراقبت های لازم بعد از انجام تزریق نیز می‌توانند در مدت ‏زمان ماندگاری این مواد موثر باشند.

تفاوت ژل با فیلر از نظر عوارض

می دانید که هر اقدام زیبایی و درمانی علاوه بر مزایایی که دارد می تواند دارای عوارضی نیز باشد. به ‌طور کلی فیلرها در مقایسه با ژل‌ها عوارض کمتری دارند. البته اگر تزریق فیلر و ژل توسط یک متخصص با مهارت انجام شود، احتمال بروز این عوارض به حداقل خواهد رسید. فیلر زیر چشم ممکن است دارای عوارضی نظیر؛ کبودی، قرمزی و تغییر رنگ پوست، پف کردن موقتی در زیر چشم و ... باشد. تزریق ژل نیز ممکن است در صورت عدم توجه با عارضه هایی مثل؛ سردرد، کبودی دور چشم، احساس درد، عدم تقارن، احتمال بروز مشکلات تنفسی، ضعف عضلانی و ... همراه باشد. البته این عارضه ها تقریبا کوتاه مدت بوده و با پایان دوره نقاهت از بین خواهد رفت.

تفاوت ژل با فیلر از نظر هزینه

پس از مقایسه و برسی هر دو روش وقت آن رسیده که که پس از بررسی قیمت با توجه به شرایط خود مناسب ترین روش را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که عوامل مختلفی مانند حجم تزریق، تعداد جلسات مورد نیاز، ناحیه تزریق مورد نظر، مواد تشکیل دهنده هر یک، موقعیت جغرافیایی مطب، دستمزد پزشک و ... می تواند بر روی تعیین هزینه تاثیر گذار باشد.

فیلر بهتر است یا ژل

  • همانطور که پیش تر اشاره کردیم انتخاب بهترین روش به عوامل مختلفی مانند اهداف زیبایی، بودجه و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. اگر به دنبال نتایج فوری و ماندگار و عوارض کمترهستید، فیلر گزینه بهتری است. اما اگر به دنبال روشی با هزینه کمتر هستید، تزریق ژل گزینه بهتری است.
  • انجام نکات زیر کمک می کند سریع تر بهترین روش را انتخاب کنید.
  • با پزشک خود در مورد اهداف زیبایی خود صحبت کنید.
  • در مورد انواع فیلرها و ژل‌ها و مزایا و معایب آنها تحقیق کنید.
  • هزینه‌های مختلف را مقایسه کنید.
  • با پزشک خود در مورد تجربه او در زمینه فیلر یا تزریق ژل صحبت کنید.
ادامه تمام مطالب مفیدی که خواندید را میتوانید در سایت https://wedatis.com/ مطالعه کنید.

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

تزریق فیلر

تزریق فیلر

امروزه بسیاری از افراد برای بهبود ویژگی‌های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان‌تر، به‌سراغ تزریق فیلر یا پرکننده پوستی می‌روند. زیرا نوعی روش زیبایی غیرجراحی است که عوارض جانبی خاصی ندارد. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی آن کوتاه است. نتایج فورا دیده می‌شوند و بسته به نوع فیلر و محل تزریق، ممکن است آثار آن‎ها ماه‌ها تا سال‌ها ماندگار باشند.

جالب است بدانید که انواع فیلر وجود دارد که هرکدام می‌توانند با قدرتی متفاوت چین‌و‌چروک‌ها و خطوط را پر و صاف کنند و حجم را به‌صورت شما بازگردانند. مشورت با پزشک متخصص پوست ‌و مو یا جراح پلاستیک و زیبایی می‌تواند بهترین گزینه را برای شما تعیین کند.

قابل ذکر است درصورتی‌که تزریق به شیوه‌ای ایمن انجام نشود، خطر عفونت، خونریزی و کبودی شما را تهدید می‌کند. پس حتما به یک کلینیک زیبایی معتبر مراجعه کنید.

چرا از فیلرهای پوستی استفاده می‌شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن و هیالورونیک اسید می‌کند. کلاژن یک ماده مهم است که در سراسر بدن از جمله پوست، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های همبند وجود دارد. کاهش مقدار آن باعث شل شدن و کاهش حجم بافت پوست می‌شود. در نتیجه پوست نازک‌تر می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شروع به افتادگی می‌کند. به‌همین‌دلیل، لازم است که از سن ۳۵ سالگی به بعد برای تزریق فیلر اقدام کنید تا بتوانید:

  • به پوست افتاده خود حجم دهید.
  • ویژگی‌های صورت خود را متقارن‌تر کنید.
  • لب‌ها و گونه‌ها را حجیم کنید.
  • چین‌وچروک‌ها و خطوط صورت خود را صاف کنید.

خطرات و عوارض احتمالی تزریق فیلر یا پرکننده پوستی

اگرچه احتمال بروز عوارض جدی بسیار کم است، اما نمی‌توان خطرات زیر را نادیده گرفت:

  • ظاهر نامتقارن صورت
  • آسیب به پوست شما که می‌تواند باعث ایجاد جای زخم شود.
  • عفونت که در موارد شدید می‌تواند منجر به نکروز (مرگ پوست آلوده) شود.
  • ایجاد توده یا برجستگی در زیر پوست
  • بی‌حسی
  • خارش و ظهور آکنه یا بثورات
منبع: https://wedatis.com/